مقالات

انتخاب گل برای افراد مبتلا به آلرژی

با ارسال گل برای دوستانتان ضمن یادآوری از اینکه شما از داشتن آنان در زندگی خود خوشنود هستید، باعث شادمانی دوستانتان نیز می شوید. اما در نظر داشته باشید یک دسته از این گل های گرده دار می تواند شب دوست مبتلا به آلرژی تان را تبدیل به یک کابوس کند. این بدین معنا نیست که شما نتوانید به این دسته از افراد گل هدیه بدهید. بلکه باید گلی را انتخاب کنید که ایجاد حساسیت نکند.

انتخاب گل ها با تولید گرده کم

بعضی اوقات افراد به بوی تند بعضی از گل ها واکنش نشان می دهند. اما در بیشتر موارد این گرده ها هستند که باعث ناراحتی افراد می شوند. گلها برای تولید دانه متکی به گرده ها هستند. بعضی از آنها دارای دو نوع گرده نر و گرده ماده هستند و در نتیجه جریان گرده ریزی در محدوده داخل گل انجام می گیرد و نیازی نیست گرده مسافت طولانی طی کند. اما در بعضی گیاهان گل نر و گل ماده جداگانه تولید می شوند و برای گرده افشانی گرده ها مسیر طولانی را باید طی کنند و این باعث می شود فضای اطراف گل ها پر از گرده باشد. در نتیجه ما به شما پیشنهاد می کنیم که گل هایی را انتخاب کنید که در دسته اول قرار می گیرند.

گل هایی که به ندرت باعث ایجاد آلرزی می شوند.

گل رز: خوشبختانه گل های رز در دسته گل های بی خطر قرار می گیرند.

گل زنبق: گل زنبق در بهار رشد می کند و با رنگ های متفاوت می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

گل نرگس زرد: این گل کلا به عنوان گل دوستی و امید شناخته می شود. بهترین گل برای عیادت بیماران در نظر گرفته می شود.

گل میخک: از جمله گل هایی که که برای همه مراسم و مناسبت ها می توانید استفاده کنید گل میخک است و خوشبختانه در رنگ های متنوعی نیز یافت می شود.

گل ارکیده: از گل های بسیار خوش فرم با ساقه بلند که می تواند هر دسته گلی را بسیار جذاب کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *